Google hangout – ett första försök

Vi har följt det digitala skollyftet under 7 veckor och har inspirerats av många inbjudna föreläsare samt att själva grejen med att göra hangout och spela in den. Så igår var det dags. 4 IT-didaktiker vid varsin dator startade vår första hangout. Vi fick pyssla lite innan vi kom på hur man får inspelningsvarianten att fungera. För er som också vill testa kan jag berätta att man måste starta en hangout air. Vi gjorde det och spelade in vårt första samtal med otroligt dåligt innehåll och en följare som vi inte har en aning om vem han är. Spännande. Men stackarn. Vilken totalt ointressant hangout han hamnade i.

Nu tänkte jag utmana den pilotskola jag har och se om de kan köra en hangout med mig den 7/1. Inte för att jag har så mycket att säga utan för att de kan lära sig hur man gör. Jag ska idag ta kontakt med dem. De behöver ju ha googlekonto för att kunna vara med. Det vore kul om deras IKTpedagog på skolan kan visa på projektorn. Ska kontakt dem direkt!

Kommentera

